Fintelligent

  • Kategorija objave:Projekti

Fintelligent je projekt u organizaciji studentske udruge Financijski klub s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

Raspolažemo li adekvatnim znanjem, vještinama i stavovima kako bismo donijeli ispravnu financijsku odluku?

Znamo li što su BDP i javni dug?

Kako se formiraju cijene?

Koje su funkcije tržišta? 

Što sve sadrži bruto plaća?

Znamo li što je PDV i koliko iznosi? 

Što je sve potrebno za podizanje kredita u banci?

Koja je razlika između kreditnih i debitnih kartica?

Ovo su samo neka od pitanja na koja su učenici 4.a i 4.b razreda dobili odgovor sudjelovanjem u projektu financijskog kluba.

Teme tri interaktivne  online radionice bile su Osnove ekonomije, Osnove porezne pismenosti i Osnove bankarstva.

Nakon predavanja provjerili smo naša znanja kvizom.

Osvrti učenika na radionice :

Prva radionica – Osnove ekonomije

Osnovna ekonomska pitanja su KAKO, ZA KOGA i ŠTO PROIZVODITI.

Pitamo se ŠTO proizvoditi, koje materijalno dobro proizvoditi, koju uslugu ljudima pružiti, čega manjka na tržištu, a ljudima je potrebno te ostala pitanja. KAKO proizvoditi? Potrebna je što bolja tehnologija. ZA KOGA? Kako ćemo rasporediti proizvedeno, za koga ćemo proizvoditi, za djecu, odrasle, tko je spreman dati/ uložiti svoj novac u kupljeno. Troškovi mogu biti fiksni i varijabilni. Što je s profitom i kako se izračunava marža?

Kako bi se bili spremni nositi u životu s  financijskim izazovima i neprilikama vrlo je važno biti financijski pismen.  

Barbara Sarić, 4.b

Druga radionica – Osnove porezne pismenosti

Nakon usvojenog znanja o samom tržištu, na drugoj radionici pojasnili su nam poreze i prireze u RH. Kako država puni svoj proračun? Koliki je javni dug RH? Koje vrste poreza postoje? Što su trošarine? Koja je razlika između poreza na dobit i dohodak? – sve su to sada pitanja na koja znamo odgovor.

Cilj projekta je bio upoznati nas s nekim bitnim pojmovima s kojima ćemo se, neki prije neki poslije, susresti. S obzirom  da ove godine napuštamo srednju školu i “ulazimo u svijet odraslih“ ovaj projekt bio nam je od velike koristi.

                                                                                                         Kristina Ćorluka, 4.b

Treća radionica – Osnove bankarstva

Treća i zadnja prezentacija bila je na temu Bankarstva i bankarskog sektora.

Zadužiti se možemo konzervativno kod obitelji ili suvremeno kod banaka. Postoje dva načina trošenja. Prvo je racionalno trošenje što znači da trošimo samo na ono što nam je stvarno potrebno i drugo iracionalno trošenje što je rasipanje. Govorili smo o kreditima. Kada osoba želi podići kredit, prvo se postavlja pitanje je li kreditno sposobna. Rata kredita se sastoji od glavnice i kamata. Paralelno se otplaćuje glavnica i kamata.

Postoji nekoliko vrsta računa, a to su devizni, žiro, tekući i štedni. Kod žiro računa ne postoji dopušteno prekoračenje (minus), na tekućem računu se možemo zadužiti odnosno postoji dopušteno prekoračenje (minus), a štedni račun koristimo za štednju. Koja je razlika između kreditne kartice i debitne kartice? Preko kreditne kartice trgovac naplati, a banka nas kontaktira za naplatu, dok se preko debitne kartice sredstva odmah povlače s računa.

Smatram da bi se ove radionice trebale provoditi u svim školama jer će učenici dosta toga naučiti.

                                                                                                                       Lara Brletić, 4.b